lördag 28 september 2013

Pettson och Findus på Musikaliska

Idag har jag, Caspar (fyra år) och Casimir (sex år) varit och sett Pettson och Findus på Musikaliska Akademien. Föreställningen var en del i de aktiviteter som fanns att tillgå på Musikaliska Akademiens temadag "Barnens Dag".

Poster

Att vi skulle gå på Pettson-föreställningen var något som jag kom på igår kväll. Jag utgick ifrån att föreställningen skulle vara fullbokad, men döm om min förvåning när det fanns gott om platser kvar.

Pettson, Findus och hönan

Konserten (allsången eller föreställningen vad man vill kalla det) bestod av en del teater, lite spex och mycket musik och sång. Både jag och barnen tyckte det var väldigt roligt, även om jag snabbt insåg att jag nog borde förklarat det stora musikinslaget för barnen i förväg (som hade ställt in sig på barnteater). 

Kapellmästaren som tupp

I vilket fall som helst var hela föreställningen väldigt rolig och givande. Sven Hedman är ju Pettson personifierad och Fanny Wistrand som Findus var både charmig och skicklig. Personligen tyckte jag nästan mest om kapellmästaren Per-Olof Ukkonens arrangemang för blåsorkester och det faktum att han dessutom dirigerade iförd tuppdräkt gjorde upplevelsen komplett.  

Dansant katt

Pettson och Findus i blåorkestertappning var alltså ett vinnande koncept och efter en mycket aktiv dag, som bland annat innebar ett par timmar i en tema-lekpark, så var barnen och jag rörande överens om att föreställningen varit dagens höjdpunkt. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar