lördag 18 maj 2013

Tom Tits på Pingstafton

Vi har haft en fantastisk lördag på Tom Tits i Södertälje. Lite förvånande så var det inte så mycket folk, trots att det var lördag.

Ruschkanan

Det är klart att det inte var, sa mamma när vi kom hem, Pingstafton, VM-semifinal i Hockey samtidigt och Eurovisionsschlagerfinal på kvällen. Att det var Pingstafton visste jag, fast det övriga hade jag missat.

Vindtunneln

I vilket fall så var det tur, för vi hade det fantastiskt trevligt på Tom Tits. Vi återsåg några gamla favoriter, vindtunneln, långa rutschkanan och rörelsefontänen.

Såpbubbelshowen

Vi ägnade också en god stund åt såpbubblor i olika form. Först såg vi en såpbubbelshow som var trevlig. Dessutom teckentolkades den, vilket gav en extra dimension åt uppträdandet.

Min smarta kille
Såpbubbelvägg (med reflektion)

Casimir lyckades få uppskattning av några tonårstjejer, trots att han inte ens fyllt sex år. De tävlade om vem som kunde göra störst bubblor med hjälp av en sorts slang som kom luft ur, varvid han helt sonika tog båda slangarna och satte ihop dem. "-Smart kille!" utbrast en av dem spontant.

Färgglada skuggor

Innan vi gick hem, sisådär fem timmar senare än vi kom, så ägnade vi lite tid åt att leka med skuggor inne och att akta oss för vatten ute.

Under fontänen

Det sistnämnda gick sådär, och Lissan ramlade till exempel på magen i en liten bäck. Som tur var hade vi ombyteskläder med oss till alla barnen. 

4 kommentarer:

  1. Vi har faktiskt något liknande i Linköping - tyvärr inte i Norrköping. Rutschkanan verkar farlig, tycker jag. Åker de verkligen i den? Fina bilder, du får be stora C att ta någon på dig också nästa gång.
    M&P

    SvaraRadera
  2. Jag tänkte på det - du kanske skulle lägga till en underrubrik " I Stockholm med omnejd".
    M&P

    SvaraRadera
  3. Åhh vilken bra grej att samla all barnkultur i en blogg! Jag blir alldeles till mig av alla dessa roliga och utvecklande ställen som du tipsar om. Längtar tills nästa gång vi är i Stockholm och kan testa på någon/några av dessa.
    Många kramar från Marie

    SvaraRadera
  4. Vad roligt att du tycker det är en bra idé. Tror att Tom Tits skulle vara toppen för er! Det får bli nästa utflyktmål när ni är här uppe. Många kramar

    SvaraRadera