onsdag 8 maj 2013

Junibacken och blommande träd i Kungsträdgården

Idag har jag och Casimir varit på besök i förskoleklassen och jag passade på att ta ledigt resten av dagen och åka till Junibacken medelst Djurgårdsfärjan. 

Jag och alla barnen på samma bild!
Gröna Lund i bakgrunden

Det var roligt att åka båt förstås, även om jag var lite nervös eftersom båda pojkarna sa något om att de var kissnödiga. Som tur var klarade de sig tills vi kommit i land och därefter gick vi raka vägen till Junibacken.

Mat är inte "dott"...
...men bullar är "dott"!

Vi fick börja med att äta förstås och medan Caspar och Casimir slevade i sig sina portioner så knep Lissan bestämt ihop munnen. Lite potatismos och köttbullar lyckades Caspar till slut mata henne med, men det var antagligen mest för att det var roligt. Ja, ja - alla sätt är bra utom de dåliga... Sedan gick vi och lekte i de olika delarna. Lissan hittade konstgjorda bullar i Karlsson på Takets hus som var så välgjorda att hon var tvungen att bita i dem två gånger för att kontrollera.

Pojkarna kör flygplan
Lissan åker rutschkana

Det var väldigt mycket folk så vi fick vänta länge med att åka tåget och dessutom köa en stund. Lissan som inte var van vid att vänta på tåget blev så arg att hon la sig på golvet och skrek. Till slut blev det ändå vår tur och då var hon glad som en lärka igen.

Sångstund
Casimir är med i rörelserna

Vi stannade över sångstunden och jag såg till min glädje att åtminstone Casimir deltog i denna. Caspar och Lissan var med avvaktande och ville hellre leka uppe i Pippis hus.

Pojkarna leker med "Lilla Gubben"
Lissan bygger med klossar

Jag lyckades till slut få med mig barnen från Junibacken och bestämde mig därefter för att ta mig till Kungsträdgården för att titta på de blommande körsbärsträden.

I "Kungsan"
Blomsterprakt

Det var mycket folk där också, förstås och då mina pojkar visade alltför närgånget intresse för dammen och fontänerna bestämde jag mig för att vi skyndsamt skulle vända hemåt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar